badania pedagogiczne

Oglądasz wiadomości znalezione dla frazy: badania pedagogiczne





Temat: Pedagogika Ogólna Semestr IV


1. Edukacja ustawiczna
skany książki E.Solarczyk-Ambrozik - Kształcenie ustawiczne, rozdz. III


http://odsiebie.com/pokaz/2659713---5a83.html
KUNIEC

2. Metodologia
Łobocki - metody i techniki badań pedagogicznych
skany


http://odsiebie.com/pokaz/2660069---9223.html
KUNIEC

3. Projektowanie pedagogiczne
teoria o żywności, doc, do prezentacji


http://odsiebie.com/pokaz/2660150---65c0.html
KUNIEC

no pass
Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego wątku





Temat: Pedagogika Ogólna Semestr IV
4. Pedagogika zdolności
materiały, doc


http://odsiebie.com/pokaz/3346975---f4b0.html
KUNIEC
lub


KUNIEC

5. Doradztwo zawodowe
wykłady, doc


http://odsiebie.com/pokaz/3346947---76fb.html
KUNIEC
lub


KUNIEC

6. Metody badań pedagogicznych
doc, wykłady, ściąga


http://odsiebie.com/pokaz/3346962---6b6f.html
KUNIEC
lub


KUNIEC

7. Edukacja kulturalna
word


http://odsiebie.com/pokaz/3346986---a00f.html
KUNIEC
lub


KUNIEC


no pass

mqrio13
Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego wątku





Temat: kafeteria


Zastanawia mnie to słowo coraz częście spotykane w naszym języku. Mylnie
zastępuje ono takie pojęcia jak: kawairnia, kawiarenka. Bo co to jest
kafeteria? Z j.ang.: bar samoobsługowy wydzielony, zazwyczaj w większym
sklepie (hipermarket, 'mall'), w biurze, szkole. Nie jest to więc
samodzielny lokal. Przypomina raczej stołówkę.
Możliwe, że z czasem zacznie w j.polskim funkcjonować tzw. false friend do
cłowa 'cafeteria', a wtedy nasz znajomy Anglik będzie się dziwił, że
wieczorem zapraszamy go na kawę to the cafeteria a nie to the cafe.


W skrócie, dla przypomnienia wszystkim, którzy dawno już nic nie badali. :-)

"Pytania ankiety są zawsze konkretne, ścisłe i jednoproblemowe. Najczęściej
też pytania są zamknięte i zaopatrzone w tak zwaną kafeterię, czyli zestaw
wszelkich możliwych odpowiedzi. Ankieta dotyczy najczęściej wąskiego
zagadnienia bądź problemu szerszego rozbitego na kilka zagadnień
szczegółowych. Szuka się więc ścisłych skategoryzowanych, jednoznacznych i
porównywalnych danych na temat jednego zagadnienia. Ze względu na wysoki
stopień kategoryzacji ankieta staje się podstawowym narzędziem kontaktu
badanego z badającym. Może być wypełniana przez samego respondenta bądź
przez badającego. Wypełnienie ankiety polega na podkreśleniu właściwej
odpowiedzi lub stawianiu określonych znaków przy odpowiednich zadaniach
kafeterii. Kafeterie bywają zamknięte i półotwarte oraz koniunktywne i
dysjunktywne."

Prawdopodobnie (mogę się mylić): Pilch T., Zasady badań pedagogicznych...

Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: cafeteria
 Sun, 2 Feb 2003 10:52:06 +0100, Lucyna Dlugolecka :


Kafeteria to także rodzaj ankiety stosowanej w badaniach pedagogicznych. :-)


A dokładnie wszystkie odpowiedzi wypisane w ankiecie (niekoniecznie
pedagogicznej):))

maciek

Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Pytanko do polibudziarzy i rolników ;) (troche ot)


mangha wrote:
"CZACHO" <cza@NOSPAM.mafia.krzyki.netwrote i

| mylisz sie... na psyhologii masz statystyke, wiec i tu jest troche

liczenia,
Na psychologii nie ma statystyki :)) Chyba miałeś na myśli socjologię, to
jest jednak coś innego całkiem.


Taak? To nie uczą na psychologii robienia sondaży, wywiadów i innych
metod obserwacyjnych, w których jest potrzebna statystyka? Bo nawet na
studiach podyplomowych z pedagogiki jest taki przedmiot jak "Metody
badań pedagogicznych".

Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: metoda badań pedagogicznych-pomocy
metoda badań pedagogicznych-pomocy
Jestem studentką I roku ped.specjalnej i zabieram się za pisanie pracy
mgr.Tematem pracy są dzieci z zespolem Downa.Chciałam przeprowadzić wywiad z
matką takiego dziecka,aby przybliżyla mi sylwetkę i życie swojego
dziecka.Chciałabym się dowiedzieć jaką metodę badań mam zastosować.Proszę o
pomoc Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: metoda badań pedagogicznych-pomocy
Cóż obawiam się, że nie jest to takie łatwe jak Ci się wydaje, osoba ta musi
się zgodzić na taką rozmowę, a metoda to wywiad po prostu - zajrzyj do Baumana
lub Pilcha: "Metody badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe".
Konstruowanie materiału z wywiadu nie należy do łatwych zajęć i powinnaś
wykazać się nie lada dyskrecją, weź pod uwagę czynnik moralny czyli anonimowość
osoby i jej niezgodę na udstępnienie danych w razie czego ... Generalnie pomysł
dobry, ale opieraj się też w pracy na literaturze fachowej a nie tylko na
wywiadzie. A noi czemu piszesz że jesteś studentką pierwszego roku pedagogiki
specjalnej i zabierasz się za pisanie pracy mgr ??? Z tego co mi wiadomo na
pierwszym roku jeszcze takowej pracy się nie pisze :D

Pozdrawiam. Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: poradniki dot. pisania prac magisterskich
Cóż chyba najlepszym poradnikiem będą ksiązki traktujące o badawczej części
pracy mgr bo z nią zazwyczaj są największe trudności: hipotezy, zmienne
zależne, niezależne, wskaźniki ... metody, techniki, narzędzia (to elementy, w
których łatwo się pogubić i zatracić ich istotę), osobiście polecam Pilcha i
Baumana "Metody badań pedagogicznych. Strategie ilosciowe i jakościowe" (cenna
pozycja), albo pozycje Baumana nt badań pedagogicznych, albo radzę zajrzeć
także do Zaczyńskiego i jego dzieł nt dydaktyki, w któej to też są poruszane
zagadnienia zmiennych, etapów badania naukowego itp.

Istnieje też serwis. www.student.pl (obecnie w przebudowie), ale na nim znaleźć
można wiele ciekawych artykułów. Sama posiadam tez kilka Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Dysleksja - warto się o nią "postarać"
Do poprzedniego: pisząc "100%" miałem na myśli stopień wpływu
wszelkiego (negatywnego i pozytywnego) w porównaniu z wpływem
innych, świadomie wychowujących (lub obowiązanych wychowywać)
osób. Oczywiście nie jestem w stanie wydzielić z tego procentowej
części wpływu negatywnego (działań lub zaniedbań). Nawet nie bardzo
wyobrażam sobie jak by można przeprowadzić wiarygodne badanie
coś takiego ustalające, bo - w przeciwieństwie do wspomnianego
100%, które satrałem się uzasadnić dedukcyjnie - skali wpływu pozytywnego
i negatywnego wydedukować się nie da. Na podstawie studiów
przypadków i analizy porównawczej dla przypadków o podobnych
uwarunkowaniach startowych, ale innych dalszych rozwojach
sytuacji, można jedynie powiedziać, że taki wpływ negatywny
niefachowych działań lub zaniedbań bywa. Można analizować
jego cechy i poszukiwać wniosków o charakterze prewencyjnym lub
naprawczym. Pisze "można", bo o ile wiem żaden instytut badań
pedagogicznych nie ma na coś takiego pieniędzy. W takiej sytuacji
zajmują się one głównie "analizą gabinetową" :-(. Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Orzeczenie a opinia
Orzeczenie a opinia
Witam. Jestem z Płocka. Mam syna - 10-letniego Michała, ze
zdiagnozowanym ZA. W tym tygodniu Michał miał badania pedagogiczne,
psychologiczne i logopedyczne w ośrodku szkolno-pedagogicznym.
Ośrodek ten po takim badaniu wystawia opinię ponieważ jak twierdzi
jest to narzucone odgórnie przez Kuratorium, że dzieci z ZA
orzeczeniom nie podlegają. Wnioskuję, że nie tylko ja mam taki
problem. Mając tylko opinię nie mogę starać się o przywileje z
których Michał mógłby korzystać w szkole, np. stworzenie klasy
integracyjnej. Powiem szczerze, że wszyscy są bardzo zainteresowani
tematem, wszyscy popierają to że dzieci z ZA powinny mieć orzeczenie
ale jakoś niikt niie może przebrnąć tej kuratoryjnej decyzji. Może
ktoś podpowie mi co mogłabym zrobić w tym temacie? Pozdrawiam Alicja
mój e-mail: adebska@wp.pl, tel 502 307 027 Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Sprzedam 5 zł dział metodologiczny pracy licencjac
Sprzedam 5 zł dział metodologiczny pracy licencjac
Sprzedam za kod doładowujący Era Tak Tak za 5 złotych dział metodologii badań pedagogicznych do pracy licencjackiej.

Jest on uniwersalny (niezależnie od tematu pracy) i napisany w programie MS Word 2003.

Niniejsza oferta jest doskonałym rozwiązaniem dla osób chcących szybko mieć jeden dział pracy "z głowy". Gwarantuję, że jest on napisany przeze mnie, dlatego nie jest nigdzie rozpowszechniony.


Dział ten zawiera:

1. Przedmiot i cel badań

2. Problemy badawcze i hipotezy robocze

3. Zmienne i ich wskaźniki

4. Metody, techniki i narzędzia badawcze

5. Teren badań i charakterystyka populacji badawczej

6. Przebieg i organizacja badań

7. Bibliografia (tytuły książek, nazwiska autorów, daty i lata wydania, numery stron)


Jedyne co trzeba zrobić to napisać wiadomość na e-mail:

mgr@gery.pl

wysyłając kod uzupełniający Era Tak Tak za 5 zł oraz adres e-mail, na który praca zostanie przesłana.

Po sprawdzeniu autentyczności kodu, praca zostanie przesłana.

Niedowiarkom oczywiście oferuję darmową stronę próbną.


UWAGA


Niniejsza oferta jest aktualna od 1 lipca 2009 roku, jednak już wcześniej można składać zamówienia.

Praca zostanie przesłana w czasie nieprzekraczającym 24 godzin Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: ryzyko dysleksji i inne
Szczerza mówiąc mam wątpliwości co do jakości przeprowadzonego badania pedagogicznego.
Było przeprowadzone 16 września w przedszkolu (diagnozę postawiono na podstawie tego). Cały poprzedni rok Michał nie chodził do przedszkola (długa choroba). Poszedł 1 września i po tygodniu złapał anginę. 16 września był pierwszym dniem powrotu do przedszkola.
Chyba moge mieć pewne wątpliwości?
Pani wychowaczyni zgłosiła uwagę, że nie integruje się z grupą (nie zna imion dzieci, bawi się sam). Myślę, że na tej podstawie stwierdzono, że jest nieprzystosowany społecznie.
Michał rzeczywiście jest dzieckiem nadpobudliwym, będąc w nowym miejscu chce wszystko natychmiast zobaczyć. Podejrzewam, że tak wyglądał powrót do przedszkola. A tu przyszła jakaś Pani i kazała rysować postać. Trzeba było to zrobić szybko (aby szybko wrócić do zabawy i zabawek - myślę, że tak się to odbyło). Wyszedł oczywiście głowonóg.
Nie mówię, że mój synek pięknie maluje, ale jego rysunki są zdecydowanie lepsze niż tamta narysowana postać.
W ubiegłym roku przychodziła do nas na kilka godzin w tygodniu zaprzyjaźniona przedszkolanka i była pewna podziwu kreatywności mego dziecka. Robił z nią mnóstwo różnych prac.
W tym roku chodzi na zajęcia ogólnorozwojowe raz w tygodniu i też nie ma większych problemów. Robi wiele prac, włącza się w zabawę, nawet zaczął tańczyć. Uczy się wierszyków na pamięć, występuje publicznie.
Chyba przedszkole jest tym problemem .....
Teraz to zna wszystkie imiona i nazwiska dzieci w przedszkolu.

Zapisałam synka jeszcze raz na badanie pedagogiczne, zobaczymy co wykaże. Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: doktorat z "wolnej stopy" vs. doktorat zaocznie
indukcja
Odpowiem cytatem z ulubionego podręcznika Niewyspanego77

"Badacz, który zebrał 200 ankiet może uzyskać mniej materiałów, do opisania
poznawanego przez siebie zjawiska, niż ten, który przeprowadził jeden pogłębiony
wywiad"
Pilch Tadeusz, Bauman Teresa, Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i
jakościowe, Warszawa 2001, s. 282. Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: metodologia - nauki humanistyczne
Pana prof. Brzezińskiego spotykałam na uczelni bardzo miły człowiek (jego
małżonka prof. Brzezińska także)ale metodologia w jego wydaniu jest dla osób na
wyższym poziomie wtajemniczenia w metodologii. Ja polecam metodologię badań
Tadeusza Plicha Zasady badań pedagogicznych, napisana takim językiem że nie
można nie zrozumieć, to na rozgrzewkę. Odnosi się szczególnie do pedagogiki ale
metody, narzędzia, techniki itd. są wspólne dla nauk społecznych. Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: przywitanie
tocqueville napisał:

> "Podejście jakościowe zmusza badacza do rezygnacji z hipotez badawczych i
> zakłada swoista bezzałożeniowość w poznawaniu natury interesującego zjawiska...
> "
>
> T. Pilch, T. Bauman, Metody badań pedagogicznych, Warszawa 2001, s. 279

Celna uwaga!!! Szybki gosc jestes, bo mialem jutro isc do biblioteki (bo komus
sam ja pozyczylem) grzebnac w tym Pilchu (a co, mam sie ksiazki na pamiec uczyc?
;P ) Czyli dobrze kolezance wyzej literature polecam ;P

Co do reszty: owszem, bezdyskusyjnie racja. Po prostu nie mialem w reku
doktoratu "jakosciowego" z pedagogiki, wiec "od kopa" zalozylem ze mowa jest o
ilosciowych :)

Niemniej dzieki za przypomnienie co mam doczytac.
Pozdro! Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: przywitanie
hipotezyyyyy c.d.
"Znikoma wartość hipotez badawczych szczególnie uwidoczniła się w badaniach
etnograficznych, w których założeniowość nie tylko ogranicza pole badania, ale
uznawana jest za szkodliwą, ponieważ kreuje nieprawdziwy obraz badanej
rzeczywistości"

T. Pilch, T. Bauman, Metody badań pedagogicznych, Warszawa 2001, s. 279

PS: Polecasz Pilcha, to podaje fragment z tej książki :)
no offence :)
Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: literatura metodologiczna w pisaniu dr
:)masz rację ze to u różnych różnie bywa ,chodzi o badania
pedagogiczne, socjologiczne,bardziej w tym kierunku . Są podręczniki
z metodologii badań pedagogicznych ale to jest bardziej
ukierunkowane na pisanie licencjatów i mgr. A szukam czegoś bardziej
zblizonego do rozprawy dr Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: dobry humanista
Cyferki wyglądają bardziej naukowo, jednak np. w USA przestano się
nimi zachwycać już dość dawno temu. Choć tam , gdzie są konieczne,
nikt ich nie wypędza - najlepiej jednak łącząc badania ilościowe i
jakościowe.
A w uzupełnieniu do przytaczanych pozycji Pilcha i Łobockiego (zbyt
klasyczne) polecam choćby:
D. Silverman (2007), Interpretacja danych jakościowych;
D. Silverman (2008), Prowadzenie badań jakościowych
Podstawy metodologii badan w pedagogice (2010), pod red. S. Palki;
Metody pedagogicznych badan nad twórczością (2009), pod red. K. J.
Szmidta;
Metody badań jakościowych (2009), pod red. N. K. Denzin i Y.S.
Lincoln.
A także:
H.-K. Kruger, Metody badań w pedagogice;
Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie (2006), pod red.
D. Kubinowskiego i M. Nowaka.
Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: ....do piszących prace lic i mgr......
Pilch i Bauman: Zasady badań pedagogicznych..., Łobocki:
Wprowadzenie do metodologii..., Konarzewski, Zaczyński,...No
piszesz, że np. pierwszym etapem badania według jakiegoś badacza
jest określenie przedmiotu badań, podajesz def. potem możesz podać,
że dla odmiany inaczej to pojęcie wyjaśnia inny autor, itd.
Poczytasz ksiązki, to bedziesz wiedziała co pisać. Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: to znowu ja...wszyscy śpią...cisza..Idę i ja
Na razie uzupełniać nie będę. Nie mam takiej potrzeby. Ja idę już spać, mój syn
wstaje ok. 6.30-7. I jest pełen werwy. Dobranoc, do następnego. Zrobię sobie
jeszcze gorąco cudnej herbatki. Na jutro mam plan czytania ,,zasad badan
pedagogicznych,,- czy się zmobilizuję..
:)))
Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Doktorantka pedagogiki zbadała poziom agresji w...
ok
DSWE TWP rozwija się świetnie.
To czołowy ośrodek badań pedagogicznych w Polsce.
Wystarczy spojrzeć na kadrę i prestiż w środowisku.
Chociażby na dniach właśnie w DSWE TWP odbedzie się ogólnopolska dyskusja nad
standardami kształcenia nauczycieli.
w3.dswe.pl/index.php?id=401&tx_mininews_pi1[showUid]=578&cHash=71c51badf8 Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Uczniowie muszą odpowiadać na pytanie, kogo nie...
Nieprawda, z założenia nie sa anonimowe, bo jak potem sporządzsz tabelę
socjometryczną, skąd będziesz wiedzieć kto kogo wybrał.Jest dostępna literatura
na temat socjomentrii i warto ją poczytać.

Nauczyciel oczywiście nie powinien ujawniać wyników badań socjomerycznych na
forum całej klasy. To jest niedozwolone.
Natomiast same badania tego typu nie są niczym zdrożnym, można pytać w mniej
bezpośredni sposób, na przyklad " z kim najmniej chętnie....", zamiast
bezpośrednio z kim nie chciałbyś. Jest to jedna z technik badawczych,
powszechnie wykorzystywana w pracy pedagogicznej. Rodzice, gdyby mieli być
pytani o wszystko przed i po, to nie robili by nic innego tylko odpowiadali na
pytania szkoły. Nie przesadzajmy, z takich badań mądrze przeprowadzonych nikomu
się krzywda nie stanie.

Studenci się uczą jak być nauczycielami w przyszłości, muszą przeprowadzać
różnorodne badania pedagogiczne i nie przesadzajmy w tej sprawie.

Jeśli zawiniła nauczycielka - wychowawczyni, to Jej powinien ktoś coś
wytłumaczyć, a nie od razu odsądzać od czci i wary cała szkołe. To nie jest
żadne donosicielstwo, ludzie liczcie się ze słowami.

Może wkrótce zażądacie by dzieci chodziły do szkoły anonimowo!!! I oceny też
może wystawiać anonimowo??? Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Jak znaleźć wartościowego pracownika w Płocku?
Jak trudno jest o dobrą pracę wie każdy, kto jest bezrobotnym. Oferujecie
atrakcyjną pracę, ale nie rozpowszechniacię tą wiadomość wśród swoich
znajomych... w takim razie nic dziwnego, że osoby przychodzące nie
satysfakcjonuje to co im polecacie, przecież "po znajomości" jest nabór na
stanowiska kierownicze i wyższe.
:))) uśmiecham się, bo podejrzewam, ze ktoś robi podpuchę, albo potrzebuje
czegoś do badań (pedagogicznych, psychologicznych, socjologicznych), jeżeli tak
nie jest czekam na odpowiedź mailową gazelka74@wp.pl :))) Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: praca magisterska badania PILNE !!!!!!!!!!!!!!!!!
praca magisterska badania PILNE !!!!!!!!!!!!!!!!!
Czy ktoś mógłby mi pomóc w przeprowadzeniu i opracowaniu badań pedagogicznych
nt. "ROZMIARY ZJAWISKA NARKOMANII W GIMNAZJUM" do pracy magisterskiej może
ktoś z Was przeprowadzał takie badania i opracowywał PILNE!!!!!!!!! KOŃCZĘ
RESOCJALIZACJĘ. pszczlka81 Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: do studentów pedagogiki-pomocy!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!
do studentów pedagogiki-pomocy!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!
jestem na pierwszym roku i mam problem z pracą na metody badań
pedagogicznych...muszę napisać ankietę,temat:WPŁYW MUZYKI HIP- HOP NA
ZACHOWANIE MŁODZIEŻY W WIEKU GIMNAZJALNYM.dokładniej chodzi mi o wstęp
pracy,czyli cel badania i powód podjęcia tematu,wykładowca chce jakiejś
naukowej przyczyny,ale ja mam pustkę w głowie...tak ogólnie to kompletnie nie
mam pojęcia jak mam się do tej ankiety zabrać...błagam,pomóżcie...
ooooooooooooo masakra!!! Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: kto ma jakis pomysl??
a i jeszcze jedno trzeba miec najpierw pojecie o dyslekcji a potem radzic bo
dyslektykowi slownik nic nie pomoze jak sie go spytasz jak sie cos pisze to ci
dobrze powie ale napisze zle i nie widzi bledu.wyobraz sobie ze kazdy dyslektyk
musi znac perfekt zasady ortografii bo przechodzi badania pedagogiczne. Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Wizyta u psychologa 6-latka do I klasy,jak to...
Podstawowa sprawa: decyzję o przyjęciau dziecka do szkoły ZAWSZE
podejmuje dyrektor. Mozecie miec 70 opinii, a jeżeli dyrektor uzna,
że nie chce, to nie przyjmie.
Jezeli masz wybraną szkołę, warto pójść do dyrektora, opowiedziec o
dziecku i zapytać, czy jest poradnia/psycholog z którym
współpracuje. Bedzie chetniejszy do akceptacji opinni z takiego
miejsca.

Badanie dojrzałości szkolnej powinno odbywac się w etapach,
pierwszy - obserwacja dziecka w grupce, grupowe zadania do
wykonania, drugi: badania pscyhologiczne, trzeci: badania
pedagogiczne. Znam poradnie, które stosują taka procedurę i ona jest
w mierę rzetelna. Ale cała procedura zaczyna sie w kwietniu, a nawet
wczesniej.

W dwie godziny NIE DA SIĘ okreslic dojrzałosci szkolnej dziecka. Da
sie ja lekko oszacować.

>Wkurzające jest,
>że osoba, która widzi dziecko przez 1 czy 2 godziny i kompletnie go
>nie zna, ma decydować o jego dalszym rozwoju.

Osoba taka nie decyduje, decyzje podejmuje dyrektor i rodzice.
Faktem jest, że orzekac powinien ZESPÓŁ znajacy - choc troche -
dziecko.

pozd Ania
Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Wizyta u psychologa 6-latka do I klasy,jak to...
kanno, ale ideały piękna rzecz....
a tak serio, o Nutelli formułowano 3 opinie na przestrzeni 3 lat. W
pierwszej wyszło, że samo dno i patologia, w drugiej, że do zerówki
wcześniejszej nie dorosła (czytając już wtedy płynnie, zaczynając
pisać, rozwiązując zadania z matmy dla 2 kl podstawówki), w
trzeciej - że jest genialna. Na mocy trzeciej opinii oraz badań
szkolnego psychologa i pedagoga (test Wechslera, badanie
pedagogiczne, test matryc Ravena i coś jeszcze...) idzie teraz
wcześniej do 1 kl. Najfajniejsze było to, że w poprzednich opiniach
sformułowania nie zgadzały się z notatkami psycholożek z obserwacji
i opinią nauczycielki z przedszkola (załączoną) - były naciągnięciem
faktów do uzyskania w miarę bliskiego książkom opisu pogmatwanego i
zaburzonego dziecka. Szlagggg...Dopiero ten ostatni zespół spotkał
się z nami 2krotnie, godzinny wywiad ze mną, plus 2 godzinne
spotkania z Natalią - i czytając samą opinię plus zalecenia
wiedziałam, że czytam o swojej córce, a nie o czymś/kimś, co się
wydawało jakiejś pani... Bardzo fajnie wyłapały potencjalne
zagrozenia związane z jej tempem i poziomem rozwoju, dostrzegły
obiektywnie słabsze strony i konstruktywnie się do tego odniosły w
zaleceniach. Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: rocznik 2003 - zebranie w przyszłej szkole
A ja nawet teraz trochę dyrekcje rozumiem, bo bałagan zrobiono tak
straszny, ze rzeczywiscie może być klopot z dziećmi 6-letnimi, ktore
sa kompletnie niegotowe do szkoły, a maja ambitnych, albo glupich
rodziców. Sama na badaniach pedagogicznych widziałam niegdyś babcię
blixniaczek, ktora chciała przyspieszenia obowiazku szkonego dla
dzieci, bo ma juz dosyć zajmowania się nimi, a na zatracenie do
przedszkola nie da. dziewczynki nie umiały nawet opisac obrazka, nie
mówiąc już o zwyklej rozmowie z rowieśnikami.
Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Rankin szkół podstawowych
joa66 pomysł niezły, ale rozwiązaniem są dla mnie klasy profilowane
w danej dziedzinie, w ktorej dziecka rozwija swoje umijętności, plus
nauka pod kierunkiem testów i możliwość bez problemowego, długo
trwającego przejścia na indywidualny program i tok nauczania dla
dzieci zdolnych, i mniej zdolnych, którym można pomóc w danej
dziedzinie rozwoju, ale niestety biurokracja robi swoje miesiącami
(poradnie PPP terminy oczekiwania na badania pedagogiczne i
psychologiczne, bardzo długie terminy na otrzymanie opini, mimo, że
ustawa dokładnie określa termin 30 dni, do którego nikt się nie
stosuje)
Test to tylko efekt koncowy całego nauczania z 6 lat plus zerówka
szkolna.
Może i niektórzy uczą tylko do testów, ponieważ dzieci mają już
solidną wiedzę, przekazaną we wczesniejszym okresie nauczania i
zostaje tylko dopracowanie nauczania pod testy.
Dziecko nie posiadające odpowiedniej wiedzy, nie sprosta testom,
stąd ranking wyrażnie to pokazuje.
Niestety i do testow należy posiadać wiedzę, wczesniej wpojoną
dzieciom.
Test to tylko egzamin z całości wiedzy dziecka, dający mu szansę na
dalszą lepszą edukację i rozwój.
Lepsze przygotowanie w procesie ksztalcenia, to lepszy wynik z testu
i możliwości na przyszlość, w której dziecko może spelniać swoje
marzenia co do edukacji.
Bez tego pozostaną mu tylko marzenia.

Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Jak radzicie sobie z dziecmi z opóżniem rozwoju um
Jak radzicie sobie z dziecmi z opóżniem rozwoju um
Mam syna 16 latka ,ktory chodzi do trzeciej klasy gimnazjum.Mam z nim bardzo
powazne kłopoty.Badanie pedagogiczne wykazało bardzo niski poziom
inteligencji,Jak tylko poszedł do szkoly same trudności w nauce.Bardzo słabo
przyswaja wiedzę.Cały czas muszę mu pomagać i odrabiac z nim lekcje.Jaoś
przechodził z klasy do klasy.Od trzeciej klasy jest coraz gorzej,wogóle nie
chce odrabiać lekcji.Rano nie chce wstawać do szkoły.Budzę go rano, a on nie
chce wstać z łóżka.żadne rozmowy nie dają efektu,on po prostu nie wstaje z
łózka.Nie moę do niego dotrzeć.Mieliśmy umówioną wizytę u psychologa.Nie
chciał wyjść z domu. nie wiem co już robić . Poradzcie Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Wysyp dyslektyków wśród uczniów
>reni_78 napisała:
nawet jakby była dziedziczna (w co wątpię!)<

Genu dysleksji jeszcze nie znaleziono, ale naukowcy szukają tego specyficznego
miejsca w chromosomach, które powoduje, ze w rodzinie występuje więcej
przypadków dysleksji, to znaczy takich a nie innych zaburzeń ze strony układu
nerwowego. Bo problemy występują w określonych strukturach mózgu, a nie w
zeszycie.
To, że ktoś robi błędy (co moze wykazac badanie pedagogiczne) nie jest
równoznaczne z dysleksją; musza jeszcze wystąpić specyficzne zaburzenia w
funkcjach poznawczych (to wykazuje badanie psychologiczne), a tego tak łatwo
sie nie oszukuje.
Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Ebook - Tadeusz Pilch "Zasady badań pedagogicznych"
Witam

Poszukuję książki "Zasady badań pedagogicznych" Taduesza Pilcha.

Byłby bardzo wdzięczny gdyby ktoś podrzucił linka do ebooka Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: cafeteria
Kafeteria to także rodzaj ankiety stosowanej w badaniach pedagogicznych. :-)

Lucy

Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: APEL DO NAUCZYCIELI !!
Badania edukacyjne na molach
Czy ktoś słyszał o akademii medycznej bez poliklinik? Czy ktoś słyszał o
politechnice bez warsztatów i laboratoriów? Czy ktoś słyszał o akademii
rolniczej bez pól, szklarni i sadów?

A akademia pedagogiczna oddalona o lata świetlne od najbliższej szkoły
nikogo nie dziwi. Przeciwnie, zdziwienie raczej wzbudziłaby akademia,
której profesorowie i docenci potrafiliby odróżnić ucznia od szympansa (ponoć
coraz trudniej :-)).

Efekt: nauczyciel uczy się swego fachu dopiero w szkole. Uczy się na swoich
błędach a naszych dzieciach. To, czy i czego się nauczy jest w zasadzie tylko
jego sprawą. Uczy się więc jak przeżyć w szkole (z uczniami, rodzicami,
koleżankami, dyrekcją, nadzorem i za swą śmieszną pensję). To czy przy okazji
nauczy się jak uczyć jest całkowicie obojętne. Skoro wszystkim wokoło jest to
obojętne, wkrótce obojętne staje się także jemu. Chyba, że ma samorodny talent.

Co zmienić?
Przede wszystkim uprawnienia do kształcenia nauczycieli uzależnić od posiadania
przez uczelnię na danym kierunku bazy do praktycznej nauki zawodu - nauki
prowadzonej w warunkach praktycznych przez własną kadrę dydaktyczną
uczelni. "Wynajęte" praktyki w szkołach mogą być jedynie dopełnieniem
zasadniczej nauczycielskiej edukacji, lecz nie mogą jej zastąpić.
Uczniowie powinni stać się równie naturalnymi elementami pejzażu niektórych
obiektów akademii pedagogicznych co pacjenci w przypadku akademii medycznych.
A przedmiotem badań pedagogicznych - przynajmniej tych finansowanych z budżetu -
powinny stać się realne zjawiska zachodzące w zbiorowości klas i szkół, a nie
porównywanie percepcji ucznia X i ucznia Y w jakiejś wydumanej dziedzinie (dość
typowy temat "badań naukowych" z zakresu pedagogiki czy dydaktyki).

m@p.w.pl Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: SZUKAM PRAC
SZUKAM PRAC
SZUKAM PRAC NA PRZEDMIOT METODY BADAŃ PEDAGOGICZNYCH. TEMAT JEST
DOWOLNY. PRACE POTRZEBUJE DO KOŃCA MIESIĄCA BARDZO DZIEKUJE ZA
JAKOMŚ POMOC. Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: metodologia
metodologia badań pedagogicznych :) Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: pomozcie studentce
jestem na edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej i na pedagogice babeczka dala
nam temat jaki moglbybyc temat pracy licencjackiej na podstawie badan
pedagogicznych no i moze ktos pomoze albo cos wymysli Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: PILNIE poszukuję książek!
PILNIE poszukuję książek!
1.Maszke "Metody i techniki badań pedagogicznych"
2.D.Czelakowska "Metodyka edukacji polonistycznej dzieci w wieku
wczesnoszkolnym"
Mam dużo różnych rzeczy na zamianę.kontakt na anik801@wp.pl
Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: ryzyko dysleksji i inne
ryzyko dysleksji i inne
Chciałabym prosić o pomoc w poszukiwaniu różnych pomysłów i pomocy do edukacji mojego synka.
Skończył właśnie 6 lat i od września miałby iść do zerówki.
Edukacja przedszkolna jest raczej niewystarczająca z wielu względów. Michaś bardzo dużo opuszcza z powodu chorób. W przedszkolu panie tez nie potrafią się nim odpowiednio zająć, nie rozumieją jego problemów i wielu oporów.
Staje się tam zamknięty w sobie i bawi się w kątku nie udzielając się w grupie. Mówi, że boi się odpowiadać, bo Pani krzyczy, kiedy źle odpowiada.
Badanie pedagogiczne wskazało, że jest w grupie ryzyka dysleksji.
Ma obniżoną koordynacje wzrokowo-manualną, jego rysunki dowolne są brzydkie, ma niechęć do kolorowania, zwłaszcza kredką ołówkową, trudno mu utrzymać się w konturach. Kiedy rysujemy "pod dyktando" jest trochę lepiej.
Lubi nietypowe materiały plastyczne, farby, papiery itp. Wykorzystuję to w domu, niestety nie ma tego w przedszkolu...
Ma trudności z koncentracją i zapamiętywaniem.
Ma też trochę cech nadpobudliwości oraz jest podobno niedojrzały emocjonalnie.
To są wnioski z badań pedagogicznych.
Pracuję z nim dużo w domu i wiem, że dużo potrafi. Znacznie więcej niż robi w przedszkolu.
Jak pracować z takim dzieckiem? Powoli zaczynam tracić cierpliwość. Zwłaszcza wtedy jak słyszę, że powinnam więcej pracować z dzieckiem w domu.
Próbowałam znaleść jakieś zajęcia terapetuczne w moim mieście. Dowiedziałam się w PPP, że zajęcia organizowane są tylko dla dzieci z odroczonym obowiązkiem szkolnym. Czy mam czekać jeszcze 1,5 roku, aby ktoś kompetentny zajął się moim dzieckiem?
Jestem zdana na siebie.

Najtrudniejszym zadaniem jest dla mnie pracą nad jego koncentracją. A w jaki sposób uzyskać tę dojrzałość emocjonalną?
Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: ryzyko dysleksji i inne
Badanie pedagogiczne wyszło dobrze. Nie ma żadnych podstaw do odroczenia.
Wiele zadań rozwiązał bardzo dobrze. Ma kłopoty z synetezą słuchową. I jest trochę chaotyczny.
Zrobił o wiele więcej niż w badaniu wrześniowym. Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: integracja
Witam !
Kajka życzę Wam powodzenia, prawidłowa diagnoza to początek
leczenia, rehabilitacji wszystkiego, życzę Wam z całego serca
mądrego lekarza na Waszej drodze i siły dla Ciebie. Dziękuję też za
rady odnośnie podniesienia odporności, Gracek skończył katar, ale
ciągle kaszle, a 12 listopada may zabieg zamknięcia przepukliny
pachwinowej. A teraz co udało mi się załatwić:
poprawiła się atmosfera w przedszkolu, Panie stanęły na wysokości
zadania i zapisały się na kurs, miały spotkanie z Panią ze wczesnej,
pracują naprawdę wspaniale. Sądzę , że wczśniejsza sytuacja miała
miejsce z powodu strachu przed nowym zadaniem nauczania dziecka
niewidomego.Razem z panią od wczesnej z PZN i panią logopedą z PZG
miałyśmy spotkanie z naczelnikiem wydziału edukacji w sprawie
sytuacji edukacyjnej dzieci z wadami słuchu i wzroku. Pani była
bardzo otwarta, zaproponowała nam spotkanie w szerszym gronie. Była
zdziwona, że jest taki problem. Zaczęłyśmy też akcję
rozpowszechniuania wczesnej interwencji wśród dzieci z wadami
wzroku. Na razie plakatujemy przychodnie, apteki, szkoły. Jeżeli
bądą chętni założymy stowarzyszenie rodziców. Mam nadzieję, że coś
przez te działania się zmieni. Gracjanek 5 listopada ma badania
pedagogiczne ale w Szczecinie, będziemy mieli opinię o wczesnym
wspomaganiu rozwoju, wtedy przedszkole dostanie pieniądze z wydziału
zdrowia. Mamy też nowe orzeczenie o niepełnosprawności wydano nam na
14 lat do ukończenia przez Gracka pełnoletności i mamy 2 symbole ze
względu na słuch i wzrok. To tyle z nowości w naszym życiu.
Gracjanek nareszcie zaczyna stawiać pytania, czasami jest bardzo
niegrzeczny, ale tak mocno go kocham i jestem szczęśliwa , że jest
ze mną. Życzę Wszystkim dużo słońca i zdrówka !!! bo niestey pogoda
nam nie sprzyja
Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: metodologia - nauki humanistyczne
T. Pilch, T. Bauman, Zasady badań pedagogicznych, nowe wydanie!! bo stare jest
gorsze. Ale to rzeczywiscie wylacznie na rozgrzewke i ogolne zorientowanie się
w metodach, bo jak juz chcesz czegos wiecej o konkretnej metodzie i technikach,
to musisz szukac dalej :) Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: przywitanie
hipotezyyyyyy
"Podejście jakościowe zmusza badacza do rezygnacji z hipotez badawczych i
zakłada swoista bezzałożeniowość w poznawaniu natury interesującego zjawiska..."

T. Pilch, T. Bauman, Metody badań pedagogicznych, Warszawa 2001, s. 279 Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: poważne problemy z dzieckiem
poważne problemy z dzieckiem
Witam.
Nie jestem nauczycielem ale pisze tu bo może u samego źródła uda mi się
znaleźć jakąś konkretną radę.
Mój 9 letni syn,chodzi do drugiej klasy.Od czwartego roku życia jest pod
opieką PPP,najpierw podejrzenie ADHD na szczęście nie potwierdzone i
diagnoza,że jest dzieckiem nadpobudliwym.W zerówce ponowne badania
pedagogiczne i psychologiczne na podstwie,których ujawnia się zakłócona
lataleryzacja.Wakacje przed rozpoczęciem nauki w szkole,ponowne badania i
poważne podejrzenie,ze dziecko ma dysleksje i dysgrafie.Mój syn idzie do
szkoły z opinią PPP i dostosowaniem wymagań.W tej chwili dysleksja i
dysgrafia niestety potwierdzają się jednoznacznie-Paweł ma wszystkie ,możliwe
symptomy tych dysfunkcji.
Bardzo dużo z nim racuję.Jest pod ciągłą opieką PPP a mój problem zaczyna się
w chwili gdy dziecko wychodzi do szkoły.
Niestety ciągłe uważany za niegrzecznego lenia.Niemal codziennie przynosi
uwagi o tym,że nie chce w szkole pracować,że jeśli już pracuje robi to bardzo
powoli i nie nadąża za całą klasą.Jestem częstym "gościem" w szkole,średnio 2
razy w miesiącu konsultuje się z wychowawczynią i wysłuchuję o tym jakim to
moje dziecko jest "ciężkim uczniem",jak trudno go zmobilizować do pracy,jak
wiele wymaga uwagi i poświęcenia ze strony nauczyciela.Wierzcie mi,że mam
tego po mału dość.Dość nauczycielki,która ciągle tylko narzeka.Przez prawie
dwa lata edukacji mojego dziecka nie często udaje mi się usłyszeć na jego
temat pochwały.Nie wiem już co mam robić?Jak mu pomóc kiedy ja jestem w pracy
a on w szkole?Przecież nie mogę zastąpić na lekcji nauczyciela?!Jak rozmawiać
z nauczycielem,żeby zauważał też jego mocne strony?Paweł jest dzieckiem
bardzo inteligentnym.Bardzo interesuje się wszystkim.Ma dużą wiedzę
oświecie.Niestety ciągle karany i będący w przekonanu,że jest najgorszym
uczniem w klasie nie potrafi motywować się do pracy w szkole a co gorsze nie
potrafi zmotywować go też nauczycielka.
Co robic? Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: ...Praca licencjacka/mgr....któraś wie???
Z tego co pamiętam to czysto teoretyczne rozważania na ten temat są
w "Zasady Badań Pedagogicznych" Pilcha oraz szukaj również w necie
pod hasłem metodologia badań pedagogicznych. Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Ankieta poświęcona robótkom ręcznym raz jeszcze
Rozumiem, ale te wskaźniki zrobione są na podstawie książki Plicha i Baumana "Zasady badań pedagogicznych" Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: "studenci" poszukuje ankiety
Ankieta przykładowa znajduje się w książce Pilch T. "Zasady badań
pedagogicznych" na przykład. Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: PILNE NA 30.05.2005 BADANIA PEDAGOGICZNE
PILNE NA 30.05.2005 BADANIA PEDAGOGICZNE

POSZUKUJE OSOB KTÓRE SKOŃCZYŁY PEDAGOGIKĘ I PISAŁY PRACĘ MAGISTERSKA NA TEMAT
NARKOTYKÓW W GIMNAZJUM POTRZEBNA MI CAŁA METODOLOGIA BADAŃ, WSTĘP DO PRACY I
ZAKOŃCZENIE. PILNE. Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Uczniowie muszą odpowiadać na pytanie, kogo nie...
witajcie w raju
Droga Dorko, guzik prawda! Poważna literatura zaleca unikania pytań negatywnych
z powodów psychologicznych i etycznych, a w odniesieniu do dzieci i młodzieży
stanowczo ich zabrania! Chyba, że opierasz się na zachodnich podręcznikach dla
menadżerów oraz ichnim odmóżdżonym systemie chowu i tresury personelu. Ale
szkoła to nie Amway! Przynajmniej na razie.

Tym bardziej, że nie ma żadnej potrzeby ustawiać ankietę negatywnie - przy
pozytywnej też nam wszystko wyjdzie, tyle że - jak już pisałem – kwestie
negatywne też się ujawnią, tylko że nie wprost.
Ponadto, w takich badaniach chodzi głównie o odpowiedź na pytanie KTO (jest
lubiany, szanowany, ceniony), a nie KTO KOGO, bo to już nie jest pedagogika
tylko inwigilacja. Jeśli ustawisz to w dodatku negatywnie, to dostaniesz
inwigilację wredną, a jeśli negatywnie i osobowo, to ubecko-korporacyjną.
Dlatego ankiety anonimowe są pedagogicznie wskazane, a metodologicznie poprawne
oraz w zupełności wystarczające. Słowo harcerza!

A tak nawiasem, to cała ta socjometria jest trochę takim zgrabnym (dla
studentów) akademickim zawracaniem głowy, bo sensowny wychowawca wszystko to
zaobserwuje już po miesiącu pracy.

Piszesz też, że „nauczyciel oczywiście nie powinien ujawniać wyników badań
socjomerycznych na forum całej klasy. To jest niedozwolone”. To prawda, ale za
słabo powiedziana, bo (jeśli tak rzeczywiście było), to jest to przejaw
tragicznej głupoty, nawet, jeśli cała rzecz miała miejsce – jak pisze w
notatce – podczas wywiadówki.

Na koniec piszesz: „Studenci się uczą jak być nauczycielami w przyszłości,
muszą przeprowadzać różnorodne badania pedagogiczne i nie przesadzajmy w tej
sprawie”. (…) „Może wkrótce zażądacie by dzieci chodziły do szkoły
anonimowo!!! I oceny też może wystawiać anonimowo???”.

Wybacz, ale tym ostatnim akapitem dowodzisz niezbicie, że w polskiej szkole źle
się dzieje. I to wcale nie od wczoraj.
Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: kursy pedagogiczne gdzie???????????????
Instytut Pedagogiki UW ul.Mokotowska 16/20
Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul.Solec 57
Instytut Badań Pedagogicznych ul.Górczewska 8
W.Sz.P. ZNP ul.Smulikowskiego6/8
Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli MEJ ul.Elbląska 51 Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Książkę"Interpretacja danych jakościowych"kupię
Książkę"Interpretacja danych jakościowych"kupię
Autorem jest D. Silverman.Może ktoś ma do sprzedania?Poszukuję
jeszcze:Współczesne orientacje w badaniach pedagogicznych"
red.Danuta Urbaniak - Zając:-) Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: do studentów pedagogiki-pomocy!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!
albo do ksiązki "metody i techniki badań pedagogicznych" M.Łobockiego:D ale
przy takim temacie proponowałabym postawić taki problem badawczy(cel twoich
badań) -czy i w jakim stopniu muzyka hip-hopowa wpływa na zachowania młodzieży
w wieku gimnazjalnym?- Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Jak nauczyć dziecko czytać?
Wiem, że statystyki i badania nie wszystkich przekonują. To będzie przykład z
życia. Nauczyłam się czytać sama, nikt nie wie jak w wieku czterech lat. Mam
rok młodszego brata, który uczył się czytać w szkole z ogromnymi problemami.
Poziom inteligencji, zdolności i sposób wychowywania porównywalny, jeżeli nie
identyczny. Skąd więc ta różnica? Ja jestem całkowicie prawostronnie
zlateralizowana, on używa do dziś zamiennie prawej i lewej ręki (badanie
pedagogiczne w wieku lat pięciu wskazało prawą rękę jako sprawniejszą, mimo że
wolał lewą), ma dominujące lewe oko. To nie były czasy, kiedy mówiło się o
dysleksji, dysortografii, problemy w szkole miał ogromne.
I druga historyjka. Moja córeczka (lateralizacja skrzyżowana, prawa ręka, lewe
oko) i jej kolega równolatek (lateralizacja i poziom inteligencji takie same).
Bulinka czytała płynnie długo przed pójściem do zerówki (zaczęłam uczyć ją
czytać, gdy miała niecałe trzy lata), kolega płynnie nie czyta do dziś (druga
klasa). Od czterech miesięcy uczę go czytać, walka ze złymi nawykami - tak bym
określiła ten proces (postępy jakieś są), a w przypadku Bulinki to była radość
czytania.
Metoda stworzona przez Cieszyńską w oparciu o ogromną wiedzę na temat
funkcjonowania mózgu, sposobu nabywania języka, jest skuteczną formą obrony
przed dysleksją i pseudodysleksją pod warunkiem, że rozpocznie się ją wcześnie
(Jagoda pracuje nawet z dwulatkami).
Im wcześniej zaczniemy ćwiczenia, tym szybciej będą ich efekty. Bo nauka
czytania to nie tylko cel, ale też środek w zwalczaniu problemów. Czego dowodem
moja Bulinka, która pozostawiona sama sobie powtórzyłaby z pewnością los
swojego wujka i współuczestniczyłaby w problemach swojego kolegi.
Pozdrawiam aj100. Ciebie Verdano również. Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Dziecko - twórcze czy rozkojarzone?
rycerzowa napisała:
> Zakładając,że nawet znajdzie się pasjonat, który będzie się chciał
zająć naszym
> zdolnym dzieckiem, cóż z tego, skoro "nieposłuszny"

Ale psjonat potrafi tak przekazac swoja wiedze i zachęcic dziecko,
że samo sie zglasza do konkursów, lub same je tworza w grupie pod
okiem pasjonata.
Moja corka uczęszcza na zajęcia. Pan profesor pasjonat, nie zawsze
psłuszny, ale dzieci go uwielbiają i razem potrafia się dogadac.
Łącznie my rodzice.
Może nie posluszny z nie poslusznym lepiej sie rozumieją


> Naprawdę warto porozmawiać z dobrym psychologiem na temat
postępowania z
> dzieckiem. Warto takiego fachowca poszukać.

Dlatego przez ostatnie 7 lat korzystamy z pomocy i wszelkich rad
takiego fachowca i idzie to zawsze w dobra strone dla dziecka i
rodzicow. Natomiast psycholog w poradni to zalezy na kogo sie trafi.
Nam potrafila napisac, że dziecko ma powazne problemy ze słuchem, to
dopiero byla nowina.
Zrobilismy wszelkie badania sluchu, badanie pedagogiczne, plus
wizyta u audiologa i co?.
Okazalo sie, że dziecko slyszy bardzo dobrze, testy także. A nawet
zadano nam pytanie, dlaczego to napisano?? skoro dziecko nie ma
zadnych problemów ze sluchem i nauką.
No i pani psycholog w poradni się nie polapala, dlaczego dziecko nie
slyszało, jak mówila do niej, latwiej było napisać, że ma powazne
problemy ze sluchem.



> Ale przykładowo w łazience niech ma nastawiony timer na 15 minut,
i po tym
> czasie natychmiast wyłazi z wanny, niezależnie, czy wszystkie nogi
umyte.


A wiesz ile doświadczeń mozna zrobić siedząc w wannie, wykorzystując
do tego wszystko co ją otacza, łącznie z obliczeniem czy kat padania
wody, jest zgodny z katem odbicia jej

Dzieci zdolne, dostarczają wiele atrakcji w naszym zyciu, a o
zaskoczeniach już nie wspomnę.
Nalezy umijetnie podążać za ich rozwojem, korzystać z porad
doświadczonego i znającego się na takich dzieciakach psychologa.
Wtedy jest rzeczywiście latwiej, ale w szkole dopiero zaczynaja się
gory, bo tam każde dziecko musi sie uśrednić, inaczej zaraz ma latkę
przyszytą i z nia idzie z klasy do klasy.
Tego nie da się przeskoczyć, a coraz trudniej jest trafic na
nauczyciela, ktory potrafi zgrac wszystko w swojej klasie, tzn.
nauczanie dzieci zdolnym, dzieci potrzebujących dodatkowych zajęc
jak i dzieci usrednionych.
W szkole wszystko jest zgrane do dzieci usrednionych, a zdolne to
powazny problem dla nauczyciela, oczywiscie nie kazdego.
Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Zmienne i wskaźniki w pracy magisterskiej
Wskaźniki

Zdaniem St. Szuman „Wskaźnik to określone obserwowalne zdarzenie, którego
zaistnienie uznajemy za dowód występowania innych bezpośrednio nie
obserwowalnych lub trudno obserwowalnych zdarzeń. Oczywiście między zdarzeniem
obserwowalnym, czyli wskaźnikiem, wskaźnikiem zdarzeniem wskaźnikowym ( nie
poddającym się obserwacji bezpośredniej) musi zachodzić określony związek.
Przykładem takiego wskaźnika stosowanego w badaniach pedagogicznych jest uznanie
„prywatnych” zajęć ucznia pod ławką za wskaźniki zaburzonej uwagi na lekcji.
Przyczyny można się doszukiwać w wielu czynnikach, o których istnieniu
przekonamy się z obserwacji całościowej konkretnej lekcji. ( „O uwadze” 1961).
Na podstawie dających się wyodrębnić typów owego związku sporządzono miedzy
innymi następującą klasyfikację ( typologię) wskaźników;
- wskaźniki definicyjne;
- wskaźniki empiryczne, zwane również korelacyjnymi;
- wskaźniki inferencyjne.

Według S. Nowaka „Wskaźnik – to pewna cecha, zdarzenie lub zjawisko na
podstawie zajścia, którego wnioskujemy z pewnością, bądź z określonym
prawdopodobieństwem bądź wreszcie z prawdopodobieństwem wyższym od przeciętnego,
iż zachodzi zjawisko, które nas interesuje.”
Rodzaje wskaźnika:
- wskaźnik definicyjny – wszystkie zmienne o charakterze ilościowym;
- wskaźnik empirystyczny - obserwacja, ocena, opis jakiegoś zdarzenia;
- wskaźnik inferencyjny – szczególny przypadek wskaźnika empirycznego.

Zdaniem S. Nowaka „Wskaźniki to takie zdarzenie, ze stwierdzenie jego
istnienia, pojawienia się lub stopnia intensywności bądź faktycznie jest
wykorzystane jako przesłanka, bądź zasadnie nadaje się na przesłankę
wnioskowania, iż w określonych przypadkach z pewnością, z określonym
prawdopodobieństwem lub przynajmniej z prawdopodobieństwem wyższym niż
przeciętne wystąpiło zdarzenie”.

Według T. Pilcha i T. Bauman definicja S. Nowaka jest bardzo udana „wymaga
tylko praktycznej egzemplifikacji, bo jak większość pojęć w metodologii badań
społecznych najłatwiej się definiuje kontekstowo”. „Wskaźniki to pewna cecha,
zdarzenie lub zjawisko na podstawie zajścia, którego wnioskujemy z pewnością
bądź z określonym prawdopodobieństwem bądź wreszcie z prawdopodobieństwem
wyższym od przeciętnego, iż zachodzi zjawisko, które nas interesuje”.



Zmienne

Zdaniem S. Nowaka „Zmienna określa jedynie, pod jakim względem interesują nas
analizowane przedmioty, specyfikują ich możliwe właściwości, stany lub
zdarzenia, którym podlegają, a ponadto, jakie typy relacji będziemy uwzględniać
między przedmiotami rozpatrywanymi pod danym względem”

Według. T. Pilcha i T. Bauman „Typologia zmiennych to jakby rozbicie, pojęcia
na elementy przezeń oznaczone, lub inaczej przełożenie pojęcia na język
empiryczny, obserwowalnych mierzalnych równoważników”.

F. N. Kerlinger tak definiuje zmienną: „…zmienna jest właściwością, cechą,
która przybiera różne wartości”.



jak za mało to poczytaj Łobockiego albo Grzesiaka Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Ranking liceów
Szanowna Pani Redaktor i wszyscy komentujący niniejszy artykuł!
Z uwagą przeczytałem zamieszczone dotąd opinie i z żalem
stwierdzam, że nikt nie odniósł się do bardzo istotnej sprawy
wszelkich rankingów. Idzie mi o to, że czym innym jest uczyć w
szkole prywatnej czy innej społecznej, i czym innym jest uczyć w
szkole publicznej. Podstawowa i najważniejsza różnica, to
przeładowane klasy i nieporównywalnie "inne pieniądze". Szkoły
prywatne i szkoły samorządowe, otrzymują na każdego ucznia TAKĄ
SAMĄ KWOTĘ PIENIĘDZY. Należy jednak pamietać o tym, że w
szkołach prywatnych rodzice uczniów wnoszą dodatkowo, każdego
miesiaca stosowne opłaty w postaci czesnego. W szkołach
prywatnych nauczyciel pracuje z klasami liczącymi co najwyżej 12-
15 uczniów. W szkołach samorządowych nauczyciel "ORZE" w klasach
30 i więcej osobowych. To są dwa różne światy więc wszelkie
porównywania powinny odnosic się do każdego z tych "światów"
oddzielnie. Ciekawym byłoby porównanie KLO na tle innych KLO w
województwie, czy Polsce, albo do innych szkół prywatnych i
społecznych, wtedy obraz takiego porównania byłby realny i co
oczywiste - sprawiedliwy. Inną kwestia pozostaje dobór kryteriów
do tego typu porównań, bo nie oszukujmy się, że kryteria
ustalają najczęściej osoby,które nie posiadają ŻADNEGO
przygotowania w dziedzinie badań pedagogicznych, wtedy takie
wyniki są zwykłą zabawą,na którą dają się nabrać,co bardziej
naiwni czytelnicy. Można też wyznaczyć takie kryteria porównań
by udowodnić lub osiągnąć, z góry założoną tezę. Dlatego
wszelkiego rodzaju gazetowe rankingi traktować należy jako
zabawę. Odmienne zasady finansowania szkół prywatnych dają tak
nauczycielom jak i samym uczniom zupełnie inne możliwości
zdobywania i poszerzania wiedzy, więcej jest w szkołach
prywatnych pieniędzy na pływalnie, jazdy konne, obozy,
wycieczki, teatr, kino o czym uczniowie szkół samorządowych mogą
sobie najwyżej pomarzyć. To zaś skutkuje często lepszymi
osiągnięciami dydaktycznymi. Proszęmojej wypowiedzi nie
traktować w kategoriach "przeciwnik szkół społecznych", bo nie o
to chodzi, chce tylko zwrócić uwagę na to, że gdyby szkoły
publiczne miały takie same warunki jak prywatne, to pewnie ich
wyniki byłyby odpowiednio lepsze, niestety tak nie jest i
dłuuuugo nie będzie, a może i wcale. Nie mniej
przestrzegam,przed poważnym traktowaniem wyników
takich "rankingów". One wcale nie odzwierciedlają prawdy i nie
ma czym sie zachwycać, o ile oczywiście, ma sie jakiekolwiek
pojecie,o oswiacie i jej problemach. Obejrzyj wszystkie odpowiedzi z tego wątku